Zpracování hmotové rekonstrukce hradního areálu
V roce 2014 byly v rámci projektu "1. etapa záchrany Velké věže - dominanty hradu Zlenice" zpracovány hmotové rekonstrukce hradu Zlenice, a to jak v klasické kresebné verzi, tak moderní 3D technologií.
"Kresebné rekonstrukce stavební podoby hradu Zlenice ve středověku vycházejí z dokumentace dochovaných částí hradu, z výsledků archeologického výzkumu a z terénních poměrů. Podklady však neumožňují zcela jednoznačně rozhodnout o podobě některých partií, proto bylo pro rekonstrukci hradu ve starší stavební fázi zpracováno několik pracovních variant. Stavební podoba hradu je představena formou hmotové rekonstrukce. Jde tedy o představu základních hmot stavby, průběhu opevnění a terénních útvarů. Lineární kresba je doplněna pouze šrafováním střech, které zvýrazňuje jejich sklon, a je oproštěna od většiny detailů, pro které chybí dostatečné doklady. Tento přístup je motivován především snahou o maximální objektivitu a v praxi se již mnohokrát osvědčil."
Zpracoval: Ing. arch. Petr Chotěbor
"Počítačový model hradu byl vytvořen v projekčním software založeném na principu Building Information Model, který umožňuje další následnou práci s modelem, jeho úpravy podle vývoje dalších poznatků o stavební historii, zobrazení stavebních etap, případně vkládání databázových informací o stavebních konstrukcích i archeologických objevech. Výsledná prezentace byla z tohoto modelu odvozena v profesionálním animačním a prezentačním systému umožňujícím další dopracování pro fotorealistickou prezentaci, video prezentaci, případně export do prostředí virtuální reality."
Zpracoval: Ing. arch. Ondřej Vinař
Zlenice - starší fáze I. Zlenice - starší fáze II. Zlenice - vrcholná fáze Zlenice - starší fáze 3D Zlenice - starší fáze 3D Zlenice - starší fáze 3D Zlenice - starší fáze 3D Zlenice - starší fáze 3D Zlenice - vrcholná fáze 3D Zlenice - vrcholná fáze 3D Zlenice - vrcholná fáze 3D Zlenice - vrcholná fáze 3D Zlenice - vrcholná fáze 3D Zlenice - vrcholná fáze 3D Zlenice - vrcholná fáze 3D